søndag 16. desember 2012

Ceviche med ris


















Jeg er veldig glad i ceviche, men føler noen ganger at jeg ikke blir skikkelig mett av det. Derfor har jeg begynt å lage det med ris, slik at det blir en middagsrett. Jeg blander inn noen ingredienser som kanskje ikke hører hjemme i en ceviche, men så lenge det er godt så er vel det lov.

Du trenger:
fersk laks (mange vil nok foretrekke Salma, jeg bruker Godehav sine laksefileter fra Rema)
vårløk
tomat
avokado
lime
salt
fersk koriander
chili
soyasaus
sesamfrø
ris

Slik gjør du:
Skjær laksen i små biter, og skvis masse limesaft over. Jeg tilsetter også litt salt. La dette stå i ca 1 time i kjøleskapet, slik at laksen blir "kokt" i limesaften. Kutt opp vårløk, tomat, avokado, chili og koriander, og bland dette sammen med laksen. Serveres med ris. Jeg liker å ha soyasaus og sesamfrø på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...