lørdag 12. mai 2012

Pitapizza med parmaskinke og parmesan


















Du trenger:
pitabrød
1 boks gode hakked tomater
1 ss tomatpure
1/2 løk
2 fedd hvitløk
1/2 chili
estragon
basilikum
1 ts salt
1 ts sukker
cherrytomater
jarlsberg
parmesan
parmaskinke

Slik gjør du:
Lag pizzasausen ved å finhakke løk, chili og hvitløk, og fres det i litt olje. Når løken er blank tilsetter du hakkede tomater, tomatpure og krydder, og lar sausen putre i minst 10 minutter.
Del pitabrøene i to slik at du får to tynne "pizzabunner". Legg på godt med saus, litt jarlsberg og noen cherrytomater. Stek ved 225 grader til osten er smeltet. Da ser de slik ut:

















Sett frem parmesan og parmaskinke, så kan man ta på så mye eller lite som man vil.
















4 kommentarer:

  1. Såg helt fantastisk ut dette her.
    Takk for tips.
    Legger meg til på blogg listen din.
    Velkommen inn til meg også.
    Ha en fin søndag
    Mvh
    Karianne

    SvarSlett
  2. Nammmm!!!
    Dette må jeg prøve,
    klem, M

    SvarSlett
  3. Alltid lurt på det der med pitapizza, blir de ordentlig gode? I så fall er det jo genialt. Har liksom innbilt meg at det blir litt halvveis-godt, men de der så fantastisk gode ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Altså, det er bedre hvis du lager bunnen selv. Men noen ganger gidder jeg ikke vente på heving, kna, deig på fingrene, heve igjen bla, bla, bla, og da er pitapizza genialt! Og ganske så godt :-)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...