fredag 4. mai 2012

Thai Chicken Basil (Gai Pad Krapow)


















Du trenger:
kyllingkjøttdeig eller finhakket kyllingfilet
1 løk
8 fedd hvitløk
1 rød chili
aspargesbønner
thai sweet basil
østerssaus
fiskesaus
tykk, søt soyasaus
chili soyasaus
sukker
1 dl vann
ris

Slik gjør du:
Stek kyllingkjøttet og tilsett aspargesbønner, hakket løk, hvitløk og chili.

















Tilsett vann, østerssaus, fiskesaus og soyasaus. Jeg bruker ca 4 ss av hver. Hvis du vil ha den litt ekstra sterk, tilsett 1 ts chili soyasaus og evt 2 små thaichili.
Smak til med sukker.






































Tilsett ca 1 pakke med thai sweet basil (du kan bruke holy basil også).
Serveres med ris.















2 kommentarer:

  1. Heisann Silje!

    Svarte på spørsmålet ditt i kommentarfeltet mitt jeg. :)

    Her var det mange flotte oppskrifter! Kult at du la igjen en hilsen hos meg så jeg fant fram til bloggen din. Ha en god helg!

    SvarSlett
  2. Yum! Denne oppskriften så digg ut. Må prøve den med soyakjøtt en gang (mannen er veggis). Veldig glad du stakk innom bloggen min, så jeg fant din. Har lagt deg til i Bloglovin nå og gleder meg til å følge deg videre :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...