søndag 2. september 2012

Ripssyltetøy

Her er verdens enkleste oppskrift på ripssyltetøy.
Plukk rips! Jeg plukka ca så mye:

















Hot tips å plukke i et dørslag, for da går du bare inn og skyller dem i det.
Hell så alle ripsene i en kjele. IKKE tilsett vann eller noe annet. La de koke under lokk i ca 10 min. Rør av og til. Tilsett så sukker. Smak deg fram (du trenger en del for rips er surt!). Gi syltetøyet et raskt oppkok, slik at sukkeret er helt oppløst.
Hell syltetøyet i rene, varme glass. Fyll helt opp og sett kaldt.






































Har du masse rips og litt tålmodighet kan du lage ripslikør også...

9 kommentarer:

  1. åh det så deilig ut!

    Så gøy at du deltar på min giwe away og takk for søte ord, fining!
    klem
    -Maia

    SvarSlett
  2. Woooow!

    Her var det mye godt... Skal nok prøve ut noe her!!

    Takk for at du deler!

    Klem Anette

    SvarSlett
  3. Hei Silje! Du har vunne inne hos meg :) Gratulerer! Fint om du kan sende meg adressa di på draumetausa@gmail.com

    Klem,
    Elin :)

    SvarSlett
  4. Ripssaft er smaken av sommer for meg, gjerne blandet med litt solbær. Ripsgele har jeg smakt vet jeg men rips syltetøy tror jeg ikke jeg har prøvd før - så veldig fristende ut på de fine bildene dine da:)

    Ha ei god helg,
    og takk til deg for at du er med på gi-bort-en min,
    lykke til:)
    -Hanne-

    SvarSlett
  5. Liker enkle oppskrifter. Gøy at du blir med på gavedrysset hos Skolelyst:-)

    SvarSlett
  6. Jeg smakte ripslikør for første gang i helgen og det var veldig godt! Kjenner jeg ønsker meg et stort ripsbærtre i hagen..
    ;)

    SvarSlett
  7. Hei igjen:)

    Bare innom for å ønske deg en fin kveld
    og for å si takk for at du er med i gi-bort-en min, lykket til:)
    - Hanne -

    SvarSlett
  8. Hei, og gratulerer! Du har vunnet personlig stempel hos Skolelyst. Fint om du sender meg navn og adresse på mail benolai@hotmail.com. Ønsker deg en fin lørdagskveld.
    Klem Benedicte

    SvarSlett
  9. Gratulerer:)
    du vant giveawayen min, og så snart jeg får adressen din sender jeg herstal lysholdere til deg:)
    mailadressen min er n.helgeland@stud.uis.no, send gjerne adressen din dit...
    ønsker deg en fin start på uka:)
    nina

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...