fredag 4. mai 2012

Egg & grønnsaker

Jeg er veldig glad i egg, og skulle gjerne spist egg hver dag. For å variere litt lager jeg forskjellige typer omeletter og eggerører. En jeg har laget mange ganger er denne:

Ta de grønnsakene du ønsker og kutt dem opp i små biter. Jeg bruker ofte:
tomater
paprika
chili
rødløk
vårløk
hvitløk
squash

Stek dette på høy varme i ca ett minutt og knus deretter 4-5 egg over. Rør rundt og krydre med det du ønsker. Jeg bruker:
salt
pepper
chiliflak
indisk tandoorikrydder
koriander (helst fersk)

Alternativt:
salt
pepper
estragon
italiensk krydder
basilikum (helst fersk)

Det ser ikke alltid like bra ut, men det smaker alltid godt! Vanligvis serverer jeg dette med fullkorn pitabrød.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...